BMW

Zysk BMW spada. Rosyjska agresja niszczy koncerny motoryzacyjne

BMW poinformowało, że obecnie spodziewa się zysku przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) na poziomie 7-9% dla swojego biznesu samochodowego, a nie wcześniej przewidywanego 8-10%.

BMW stara się nadążyć

Rosyjska inwazja na Ukrainę i zakłócenia związane z COVID-19 w Chinach zmusiły producentów samochodów - od Toyoty po Teslę - do zamknięcia fabryk i podniesienia cen. Wiele osób ostrzega o dalszych zmianach, jeśli okoliczności się nie ustabilizują. BMW dodało, że chociaż nadal jest w stanie pozyskiwać niektóre części z zachodniej Ukrainy i angażuje dostawców w innych lokalizacjach na całym świecie, to nadal należy spodziewać się dalszych przerw w produkcji.

BMW seria 8
Fot. BMW

Planowanie jest niemożliwe. Koniec projektów BMW?

Niemiecki producent samochodów, który w ubiegłym roku sprzedał rekordową liczbę 2,52 mln pojazdów pomimo niedoborów półprzewodników, osiągnął 10,3% marży EBIT w 2021 r. - najwyższy poziom od 2017 r.

Koncern oczekiwał, że w tym roku dostarczy jeszcze większą liczbę pojazdów, lecz szybko skorygował swoje dane. Teraz firma liczy na osiągnięcie poziomu zbliżonego do tego zanotowanego w 2021 roku. Wojna w Ukrainie utrudniła podanie dokładnych wytycznych na 2022 r. - BMW nie może uwzględnić żadnych potencjalnych długoterminowych implikacji w swoich prognozach.

Zobacz również: Wojna w Ukrainie. Producenci elektryków podnoszą ceny swoich pojazdów

Producent samochodów, który ponad dwukrotnie zwiększył zyski sprzed pandemii w 2021 r. (do 16 miliardów euro), zapowiedział, że spodziewa się znacznego wzrostu zysku przed opodatkowaniem w bieżącym roku w wyniku pełnej konsolidacji BMW Brilliance w Chinach.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).