Limitowana wersja tradycyjnej, niebieskiej torby IKEA

IKEA

Limitowana wersja tradycyjnej, niebieskiej torby IKEA

Sprzedaż rozpoczęła się 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.

Podejście firmy wynika z wyznających wartości. Marka IKEA wierzy, że każdy ma prawo do tolerancji i sprawiedliwego traktowania. Firma, wszystkich pracowników traktuje równo. Chce rozwijać kulturę pracy, w której każdy pracownik może czuć się sobą i wyznawać swoje wartości.

Równość szans

Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z kilku punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, która jest realizowana od 2020 roku. Firma popiera również równość szans rozwoju zawodowego kobiet, płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością oraz budowanie otwartości na różne kultury.

Marka w ten sposób chce reprezentować działania polegające na zwalczaniu wykluczenia społecznego. Przy współpracy z organizacjami pozarządowymi, firma chce inspirować społeczności lokalne do równego traktowania każdego człowieka. Współpracują już do dłuższego czasu z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

fot. IKEA

 

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Torba Storstomma jest symbolem wspierania i szanowania osób LGBT+ oraz otwartości człowieka. Sprzedaż torby daje możliwość pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne.   

116 111 to bezpłatna, całodobowa linia telefoniczna, dzięki której można uzyskać pomoc. Linia jest prowadzona od 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co 2 minuty są odbierane telefony, gdzie dzieci i młodzież mogą uzyskać pomoc, gdy są narażeni. Konsultanci dziennie odbierają ponad 60 000 połączeń.

Fundacji zależy na tym, aby każda wykluczona osoba została wysłuchana i otrzymała potrzebną pomoc. Celem jest zwalczenie poczucia osamotnienia i braku akceptacji. Do organizacji może zadzwonić każdy nastolatek, który chce porozmawiać o tym, co jest dla niego ważne i trudne.

Telefon zaufania działa głównie dzięki pomocy darczyńców i indywidualnych sponsorów. Dochód ze sprzedaży torby, ma umożliwić odebranie dodatkowych połączeń od osób wykluczonych, którzy nie mogą otrzymać pomocy od bliskich.

Długoletnia współpraca   

W ubiegłym roku, firma również przekazała dochód zebrany ze sprzedaży torby na Fundacje Dajemy Dzieciom Siłę. Organizacja otrzymała również produkty z przeznaczeniem na wsparcie placówek. IKEA we współpracy z Ingka Centres Polska, w maju 2020 roku zorganizowała koncert charytatywny online.

W ramach współpracy uruchomiono projekt „Razem w Trosce o Dom”, którego celem jest pomoc grupom społecznym, które są szczególnie narażone na negatywne efekty, jakie przyniosła pandemia i lockdown. Otrzymane środki Fundacja przeznaczyła na pomoc psychologiczną, psychiatryczną oraz terapie.

 Zielone Centrum Pomocy Dzieciom

Przedsiębiorstwo IKEA przekazało wsparcie finansowe, na realizację projektu Zielone Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie. Jest to innowacyjny projekt, który zakłada powstanie zielonej przestrzeni na dziedzińcu placówki oraz modernizację samego budynku Fundacji. Przedsięwzięcie ma wspomagać terapię dzieci i młodzieży.

Podejmowane działa marki IKEA, mają na celu tworzenie lepszych warunków życia i  równych szans dla wszystkich osób. W okresie trwania pandemii ma to szczególne znaczenie, ponieważ osoby spędzające więcej czasu w domu, są bardziej narażone na wykluczenie i osamotnienie.