Auchan Retail Polska, Business Insider
Program Nowe Życie by Auchan!
Do sklepów w ramach akcji trafiły taki marki jak Guess, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, H&M i wiele innych.
Nowe Życie by Auchan
Zaproponowana oferta w sklepach Auchan obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą. Znajdziesz tam takie produkty jak t-shirty, sukienki, spodnie, szorty, koszulki, kombinezony. Ubrania można kupić obecnie w pięciu marketach; Warszawa Jubilerska, Warszawa Wola, Katowice Reńców, Kraków Bora i Kraków Bronowice.
Ekologiczne nastawienie społeczeństw spowodowało, że Polscy klienci i przedsiębiorcy chcą mieć realny wpływ na środowisko. Coraz więcej marek uruchamia projekty dotyczące recyklingu i ekologii. Możliwość kupienia używanej odzieży przyczynia się do dłuższego użytkowania produktów, co sprawia że klienci zaczynają w modzie dostrzegać możliwości dbania o środowisko.
fot. Auchan Retail Polska
Strategia Auchan 2022
Nowe Życia by Auchan jest testowym projektem, który realizuje strategię CSR. Projekt prowadzony jest we współpracy z francuską firmą Patatam. Firma w ten sposób potwierdza swoje zaangażowanie w promowanie zrównoważonego stylu życia.
Sieć sklepów Auchan dąży do osiągnięcia celów:
- Zmniejszenie wpływu emisji dwutlenku węgla, poprzez ofertę używanych tekstyliów.
- Spełnianie nowych oczekiwań klientów, poprzez włączenie się w koncepcję gospodarki obiegu zamkniętego i udostępnianie oferty produktów używanych.
- Odświeżenie oferty proponowanej w hipermarketach, poprzez współpracę ze specjalistami.
Recykling tekstyliów
Nadmierny konsumpcjonizm przyczynia się do wytwarzania kilkuset tysięcy ton śmieci z rzeczy, których używamy. Duża część tekstyliów nadaje się do utylizacji, co może się przyczynić do ograniczenia wytwarzania tak dużej ilości śmieci. Recykling odzieży polega na przetworzeniu ubrań i na ich ponownym użyciu.
Najważniejsze jest to, aby nie wyrzucać starych, nieużywanych ubrań tylko dać im drugie życie. Coraz częściej są spotykane kontenery, w których możemy umieścić nieużywane ubrania, one następnie są poddawane recyklingowi.
Na całym świecie niewielki procent tekstyliów jest poddawany recyklingowi. Jest to trend stosunkowo nowy i coraz więcej marek decyduje się na uruchamianie projektów związanych z ekologią. Polscy klienci coraz częściej chce mieć realny wpływ na ochronę środowiska.
Marki wspólnie z konsumentami chcą dążyć do odpowiedzialnego użytkowania produktów.