Moto.pl

Tesla inwestuje w Niemczech. Jedyna taka fabryka w Europie!

Tesla otrzymała warunkowe pozwolenie budowy dla swojej niemieckiej gigafabryki w pobliżu Berlina. Kończą się miesiące opóźnień dla tej przełomowej inwestycji o wartości 5 miliardów euro.

Kluczowa inwestycja w Europie

Premier Brandenburgii, Dietmar Woidke powiedział podczas briefingu informacyjnego, że rozwój oznacza „wielki krok w przyszłość”, dodając, że fabryka Tesli będzie głównym motorem przemysłowym i technologicznym dla Niemiec i regionu. Tesla prowadzi rozmowy z licznymi dostawcami części w regionie, aby zaopatrywać się w lokalne surowce, skracając czas oczekiwania i koszty dostaw.

Podkreślając intensywną konkurencję stojącą przed Teslą, Volkswagen zapowiedział, że wyda około 2 miliardów euro na nową fabrykę w pobliżu siedziby głównej w Wolfsburgu, aby wyprodukować Trinity, pierwszy z nowej generacji pojazdów elektrycznych dla niemieckiego producenta.

536-stronicowe warunkowe pozwolenie na budowę dla Tesli nie oznacza, że ​​amerykański pionier pojazdów elektrycznych może od razu rozpocząć produkcję. Musi najpierw udowodnić, że spełnia wiele warunków, m.in. w zakresie wykorzystania wody i kontroli zanieczyszczenia powietrza.

Dopiero wtedy Tesla otrzyma długo oczekiwane pozwolenie na eksploatację i faktycznie zacznie wprowadzać na niemiecki rynek 500 000 pojazdów zasilanych bateriami, które chce produkować każdego roku w nowym zakładzie, znajdującym się w małej gminie Gruenheide.

Tesla
Fot. Wirtualne Media

Szybsze dostawy

Rozpoczęcie produkcji w Niemczech oznaczałoby, że Tesla będzie mogła dostarczać swoje samochody Model Y klientom europejskim szybciej i taniej. Firma planuje w ciągu najbliższych dwóch tygodni pokazać, że spełnia narzucone warunki. Następnym wyzwaniem dla Tesli będzie jak najszybsze zwiększenie produkcji - zajmie to więcej czasu niż budowa samej fabryki.

Zakład, który Tesla zaczęła budować na podstawie wstępnych pozwoleń, będzie również obejmować fabrykę akumulatorów zdolną generować ponad 50 gigawatogodzin (GWh) rocznie – wyprzedzając europejskich konkurentów.

Baterie do samochodów produkowanych na miejscu będą początkowo pochodzić z Chin, ale Tesla zamierza osiągnąć masową produkcję w niemieckiej fabryce akumulatorów do końca przyszłego roku.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).