Onet
Facebook ukarany? Koniec scamowych reklam
Rząd Wielkiej Brytanii zapowiedział, że projekt ustawy o zapobieganiu szkodom w Internecie będzie zawierał wymóg, aby duże platformy poprawiły ochronę przed przestępcami podszywającymi się pod celebrytów lub firmy.
Dotkliwe kary
Regulator komunikacji, Ofcom, sprawdzi, czy platformy wdrożyły systemy zapobiegające fałszywym reklamom. Według rządu organ nadzorczy może zablokować usługi lub nałożyć grzywnę w wysokości do 18 milionów funtów lub 10% rocznego obrotu koncernu.
„Te zmiany w nadchodzącej ustawie o bezpieczeństwie w Internecie pomogą powstrzymać oszustów ograbiających ludzi z ciężko zarobionych pieniędzy” – powiedziała Sekretarz Kultury, Nadine Dorries.
Wielka Brytania: inżynierowie sieci telekomunikacyjnych na celowniku
Oszustwa internetowe z reklam w Google, Facebooku, Twitterze i innych mediach społecznościowych rosły jak grzyby po deszczu, ponieważ coraz więcej osób korzystało z Internetu podczas lockdownów.
Fot. Deon
Ograniczenia są już wprowadzane
W odpowiedzi na naciski ze strony Financial Conduct Authority (FCA) niektóre usługi internetowe ograniczają reklamy produktów finansowych do firm regulowanych przez FCA, co wezwało do zwiększenia uprawnień.
Rząd dodał, że rozpoczyna również konsultacje społeczne w sprawie zaostrzenia przepisów dla branży reklamy internetowej - albo poprzez wzmocnienie obecnego podejścia do samoregulacji, albo przez utworzenie nowego organu nadzoru.
Szkodliwe lub wprowadzające w błąd reklamy, promujące negatywne obrazy ciała czy sprzedaż broni, mogą podlegać surowszym przepisom i sankcjom. Influencerzy, którzy nie zgłoszą, że otrzymują wynagrodzenie za promowanie produktów w mediach społecznościowych, mogą również podlegać surowszym karom.
Komentarze