Bank Pekao
mojeID niedługo w Pekao
mojeID – oszczędność czasu i pieniędzy
Usługa ta pozwala klientom na przeniesienie wielu procesów do cyfrowego świata. Oznacza to, że wiele spraw będzie mogło zostać rozwiązanych bez osobistej wizyty w punkcie obsługi. Dzięki niemu można potwierdzić tożsamość – to koniec z koniecznością zapamiętywania wszystkich loginów i haseł! Pozwoli to zalogować się „przez bank”, tak, jak teraz na wielu stronach logujemy się „przez Facebooka” czy „konto Google”.
Pierwszym bankiem, który skorzystał z mojeID jest PKO Bank Polski. To był wyraźny krok podnoszący poziom cyfryzacji społeczeństwa. Cieszymy się, że coraz więcej instytucji idzie do przodu, ułatwiając swoim klientom wiele spraw. Teraz z uroków tego rozwiązania skorzysta również Pekao.
(fot. Fintek )
mojeID dla klientów Banku Pekao
W komunikacie Banku Pekao mogliśmy przeczytać, że „mojeID przyśpiesza i upraszcza wiele procesów dzięki temu zdalnie można wykonać czynności które do tej pory wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi lub umawiania się z kurierem”. Z PekaoID będzie mogła skorzystać każda pełnoletnia osoba z kontem w tym banku, jeśli wcześniej zdarzyło się jej wiarygodnie zweryfikować dowodem w placówce. Następnym krokiem jest zalogowanie się na stronie Pekao24 i złożenie elektronicznego wniosku i wydanie i aktywowanie PekaoID.
Co daje PekaoID
Przede wszystkim możliwość potwierdzenie tożsamości. Oznacza to również, że będzie można potwierdzić pełnoletność, numer rachunku bankowego, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, a także logować się jednym tylko loginem i hasłem do wielu serwisów internetowych, które umożliwią taką opcję. Na chwilę obecną wybór nie zachwyca: takie rozwiązanie weszło jedynie w PGNiG. Miejmy nadzieję, że z czasem zyskamy więcej możliwości.
Komentarze