NFZ dzwoni do osób, które były w szpitalu – o co będą pytać?!

PAP/Leszek Szymański

NFZ dzwoni do osób, które były w szpitalu – o co będą pytać?!

Czyżby ludzie pracujący w NFZ usłyszeli w końcu protesty Polaków? Dużo na to wskazuje, bowiem ankieterzy będą pytać o warunki i zaangażowanie personelu medycznego w trakcie pobytu w szpitalu!

Telefoniczna ankieta z NFZ

Już od 26 października każdy, kto ostatnio przebywał w szpitalu, może spodziewać się telefonu od ankieterów działających w imieniu NFZ. Warto poświęcić tej rozmowie kilka minut, bowiem zapytają o istotne sprawy, które może ulegną w naszym kraju poprawie!

Ankieta będzie składać się z 9 pytań, na które będzie można odpowiedzieć według skali od 0 do 10.

  • Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  • Jaka była jakość wyżywienia?
  • Czy komunikacja była zrozumiała?
  • Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  • Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  • Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  • Czy w nocy była cisza?
  • Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
     

NFZ wyraźnie staje po stronie pacjentów i chce zadbać o ich zdrowie, a także lepszą jakość świadczonych usług. Pobyt w szpitalu w końcu może przestać być koszmarem kojarzonym z ignorowaniem przez personel medyczny czy wątpliwej jakości jedzeniem.


fot. NFZ

Informacja o ankiecie pochodzi z oficjalnej strony NFZ.

Chroń swoją prywatność

Akcja zapowiedziana przez NFZ może stanowić okazję dla wyłudzaczy danych. Dlatego pod żadnym pozorem nie podawaj:

  • żadnych informacji o sobie: imienia, nazwiska, nr dowodu, peselu czy adresu zamieszkania,
  • informacji o świadczeniu jakie było zapewnione w szpitalu.
     

Ankieterzy oprócz potwierdzenia pobytu w szpitalu, zadadzą tylko wyżej wymienione pytania! Dzwoniąc do nas będą znać tylko numer telefonu, płeć oraz placówkę pobytu.

Ankieta powstała z myślą monitorowania i możliwości poprawy jakości oraz dostępności świadczeń.